onsdag 7 maj 2008

Back in the days

För 15 år sedan (1993):
Var jag 5 och bodde i Bengtsfors.
Tömde jag sparbössan och gick till Ica och handlade godis som jag sedan placerade i utvalda grannars brevlådor. Ako-kolor tro jag det var.
Kallades jag för pussgurkan.
Hade jag en huge crush på linblonda Christian som spelade fiol.

För 10 år sedan (1998):
Var jag 10 och bodde i Karlsborg.
Spelade fiol iförd lila polyesterväst.
Lyssnade jag på, och uppträdde som, Spice Girls och drömde om platåskor.

För 5 år sedan (2003):
Gick jag i nian och var sjukt skoltrött.
Sökte jag in till industritextil på Almåsgymnasiet, och kom in.
Hade en kort period som rejvare.
Träffade jag Essy och Emelie.
Upptäckte jag tjusningen med second hand, och folköl.

För 3 år sedan (2005):
Hade jag bytt till Personlig stil & Design i Angered.
Var jag fortfarande i mitt hittills längsta förhållande.
Hade jag färgat mitt rosa hår lila, och slutgiltigen svart.

För 1 år sedan (2007):
Var jag återigen skoltrött och hängde mest med min dåvarande pojkvän och drack öl i solen och dansade.
Gick jag på min avslutningsbal, iförd cremevit balklänning från 50-talet.
Lyssnade jag mestadels på Welle Erdball och Kraftwerk.
Hade jag världens hemskaste student.

För 3 månader sedan (februari):
Hade jag precis varit i underbaraste London och bestämde mig för att någon gång bo där.
Köpte jag mina första Reebokskor.
Dejtade jag för första gången någon på mitt jobb.
Var jag sjukt sjukt trött på ovan nämnda jobb.

Igår (6 maj 2008):
Beställde jag biljetter till Arvika.
Var jag vuxen och lunchade med Essy.
Var jag ännu vuxnare och drack vin med Essy+PV.
Bestämde jag mig för att Göteborg blir nästa stad att bo i.

Idag (7 maj 2008):
Har jag träffat designstudenterna som jag ska sminka för på Tillskärarakademins modevisning.
Har jag införskaffat världens sötaste Cacharelväska.
... och därför råder köpstopp resten av månaden.
Har jag skuttat omkring på stan, lunchat och ätit glass med söta Ling.
Fått reda på att jag ska jobba på Modelhouse lördag+söndag.

Imorgon (8 maj 2008):
Ska jag vara en duktig hemmafru och tvätta och städa.
Framkalla sol så att jag kan sitta på balkongen och läsa Vouge.
Kolla upp hur man egentligen gör när man startar ett eget företag.

Om 1 år (maj 2009):
Bor jag i en bedårande lägenhet i Göteborg.
Jobbar jag heltid som makeupartist och har ett eget företag.
Har jag lärt mig att handskas med pengar bättre.
Har jag för en gångs skull träffat en bra pojke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den som ändå kunde ha sådana planer :S
Låter skit grymt! Jag lovar att hälsa på dig när du har takvåning i Linné (alternativt Vasastan, innanför vallgraven eller på Avenyn)... ;P hihi
Ska sätta mig och göra en sådan lista om jag minns något :S

Princess Elina sa...

Det gäller att sikta högt vettu! Men herregud, du är ju hemifrånflyttad och bor i uppsala och grejor:) Alltså, jag hade nog mer tänkt takvåning i Haga, men där är du självklart välkommen:) Oh, looking forward to that!