tisdag 25 september 2007

Vintageshopping


Fattar ni att jag köpte två skitfina klänningar från 40-talet för 200 spänn idag! Helt sjukt. Förvisso var de i behov av en storrenovering båda två, men de var ju helt perfekta inför fredagens aktiviteter. Jag har inte varit så pepp på att gå ut på hur länge som helst och i princip aldrig vigt en hel dag åt att förbereda mig, så som jag gjort idag.
Från början hade jag tänkt ha världens vackraste klänning från 30-talet, men den är också i stort behov av renovering. Så stort att det skulle kostat mig runt 2000 pix att få den tillfixad på Lappcentralen....

På skojakt hos Charleston träffade jag på superförkylda Essy. Vi skuttade omkring till Drömma, där jag hittade 40-talsklänning nr. 1 och till Emmaus, där jag hittade 40-talsklänning nr. 2. Efter att jag varit på Knappkarlsson, där det var världens längsta kö och hur mycket folk som helst, och införskaffat klänningsfixningsmaterial åt vi lunch på ett underbart soppställe.

Därefter besökte vi mitt nya makeupmecka där det införskaffades ännu en ögonskugga till min palett och en Clear Glitter Gel från Kryolan som ska hjälpa till att hålla glittret på plats. Efter det våldgästade jag Essy i hundra år och satt och sydde i en dragkedja för hand, sprättade och klippte sidenband. Herregud, jag har ju inte sytt på år och dar så snabbt går det inte direkt.
Så när min första lön kom så tog jag på mig spenderkjolen och handlade för typ 350 pix:P Men jag ska ju både införskaffa tidsenliga skor+strumpor med söm as well! Är det nån som vet var man kan hitta såna i Göteborg nånstans?

Inga kommentarer: