lördag 29 september 2007

Busy bee

Damn I've been busy! I onsdags var det "Tokshopping" hos Myrorna. HDK-elever hade plockat russinen ur kakan och varje våning representerade ett årtionde. Jag tror det var 80-tal, 50-tal och typ 60/70-tal? Jag var såklart där, 10 minuter efter att det öppnat och roffade åt mig 20 klänningar och fem par skor. Men köpte (nog) bara fem klänningar, ett par lackballerinas med rosett, som är mina nya favoritskor, och två 50-talskjolar. Jag tror att min kamera kommer på måndag, så då kan jag visa allt underbart! Sen råkade jag hamna i GP också, iförd en jätteful och underbar 80-talsklänning med fem centimeters utväxt och felciterad. Som tur är finns inte bilden jag var med på deras hemsida!

Två timmar efter att bilden togs fixade jag håret på Burgården och lyckades hamna nästan först på drop-inet, trots att jag kom sist. Ibland har man flyt, trots att alla andra som väntat i två timmar hatade mig:P

Sen har jag jobbatjobbatjobbat och syttsyttsytt! Den sista sömmen på den underbara 40-talsklänningen sydde jag på tåget (där jag också målade naglarna, inte att rekommendera!) på väg till förfesten. Men jag hann! Och damn vad vi var fabulous på Hootchy Kootchy. Jag vågar nästan påstå att vi var hetast av alla där. För det var i princip bara vi som var klädda enligt temat. Essy hade sin gröna thirtiesstyle balklänning och Johanna hade en underbar svart blåsa. Det var också Johanna som fixade håret på oss och snälla, kom hem och fixa håret på mig varje morgon! Det är verkligen en tragedi att det inte finns några bilder på oss.

Nu ska jag skutta och beundra min 11 par skor jag införskaffade idag. Mer om det imorrn!

Inga kommentarer: