lördag 22 september 2007

Drinkar och ögonskuggor

Nu är jag hemkommen från gårdagens Göteborgsäventyr! Kvällen startade med drinkar (nyrika Essy bjöd, danke!) på Uppåt Framåt. Sjukt fint inrett, massa folk och supermysigt, är ni i Göteborgstrakten, GÅ DIT. Sedan skuttade vi till Pustervik där det var nån skum hiphopklubb. Trevligt tyckte jag, mindre trevligt tyckte Essy så vi satte oss på uteserveringen och drack vin. Så, en lugn kväll med mycket trevligt sällskap som berättade roliga saker om Wu-Tang Clan, spetstrosor och bedövningssprutor.

Idag upptäckte jag förresten heaven on earth! Göteborgs Perukmakeri är en helt helt underbar affär som har massvis med smink, ögonskuggor, rouge, glitter, dragqueenlösögonfransar, you name it! Jag köpte superfint turkosgrönt+svart glitter till Essy och rosa till mig. Sen så hittade jag äntligen en ögonskuggspalett!!! Silverfärgad och med plats för 15 ögonskuggor för 60 spänn! Dessutom kostar ögonskuggorna bara 60 pix as well, ögonskuggor som för övrigt verkar vara jättebra. Allt från Kryolan. Nu har jag svart på ett öga och limefärgat på det andra. Ikväll blir det inflyttningfest hos Alex syster och då ska den svarta skuggan+glittret hårdtestas!

Inga kommentarer: